Pro Evolution Soccer 14 – “Bu Kez Neler Değişti?”

Canımız sıkıldığında ” Pes’e gidelim abi ” , kız arkadaşımızla kavgalarımızda duyduğumuz ” Bitmedi şu Pes! ” bir futbolcuyu beğendiğimizde ” Gir bak bakalım Pes’te kaçlık yapmışlar ” hatta çok güzel bir gol izlediğimizde ” Pes’te girmez o ya ” şeklinde tabirlerle günlük hayatımızın bir parçası haline gelen Pro Evolution Soccer yani PES , 2014 versiyonuyla oyun severlerin karşısına çıktı ve biz de fırsattan istifade oyunu aldık ve sizler için değerlendirdik.
Bayern Münih - Santos maçı öncesi.

Bayern Münih – Santos maçı öncesi.

Trailer yayınlandıktan sonra kabul edelim hepimiz görüntüden inanılmaz büyülenmiştik, Almanya’dan Bayern Münih ve Brezilya’dan Santos takımlarını biraraya getiren bir maçı konu alan trailer, mükemmel kalitedeki yüz benzerlikleri ve stad içinde yanan meşaleler gibi çarpıcı özellikleriyle beklentiyi gerçekten yukarıya taşımıştı. Buraya kadar her şey çok güzel ilerledi ama oyunu açıp ilk maça girdiğimizde bizi bir sürpriz bekliyordu. Görsellere sanki bir şey olmuş, serinin görsel gücü zayıf bir oyununu tekrar oynuyorsunuz gibi hissettiyor hatta 10. dakikadan sonra ”Abi kapat Pes 13 ‘ten devam edelim ” dedirtecek kadar da alışmakta güçlük çekerek başlıyorsunuz . Bunca yıl gerçeğe yatkınlığıyla övünen Konami, bu oyunda neden böyle bir şeye ihtiyaç duyduğunu biraz araştırdım ve bu yıl bir değişikliğe giderek oyunda ”Fox Engine” kullanıldığını öğrendim. Konsol oyunu kullanan arkadaşlar bilirler Fox Engine daha önce Metal Gear Solid 5’te kullanılmıştı ama ilk defa bir futbol oyununda kullanılmış ve bizde sanki Pes’teki yerini yadırgamış gibi bir izlenim bıraktı. Biz yine de neyse diyerek 2.maçımıza geçmeye karar verdik. Oyunun görselleri bir de yağışlı hava da test edelim diyecektik ki o da ne ? Biraz üşenmiş mi acaba bu Fox Engine? Yıllardan beridir var olan ”Yağmurlu havada oynayabilme” özelliği Pes 14 ile tarihin tozlu sayfalarına karışmış. Buna değişiklik diyemeyiz çünkü geriye gitmekten başka bir şey gibi gözükmüyor. Pes’in ünlü lisans sorununu merak eden arkadaşlar varsa hemen onu da cevaplayalım halen bir çok büyük takımın ismi yerine ‘uydurulmuş’ takım isimleriyle devam ediyorsunuz, eski serilerde en azından stadyum isimleri gerçekti ama Pes 14 anlaşılan bir çok stadyum adının lisansını da kaybetmiş. Bir kere daha neyse dedikten sonra 3.maça başlamak için takım seçim menüsüne geldik ve bari bir Fenerbahçe – Galatasaray derbisi yapalım da biraz olsun ortamı kızıştıralım diye düşündük ; Konami geçtiğimiz sene oyuna Türkçe dil desteğini koyarak gönlümüzü fethetmişti ama  bu seneki ”sürprizlerinden” birini de biz Türk futbol severlere yapmış. Türkiye’de bu kadar popüler olan Pes serisinin oyunda sadece ‘1’ tane Türk takımına yer verebilmiş olması gerçekten düşündürücü duruyor. Hatta Galatasaray Şampiyonlar Ligi’nde olmasa ona da yer vermeyecekmiş gibi bir hava sezdim çünkü oyunda Avrupa Ligi lisanslı şekilde yer almasına karşın ‘Trabzonspor‘ yok, yanlış duymadınız Konami bizim Trabzonspor’u herhalde çoktan elemiş.
Maç içi eleştirilere gelecek olursak top kontrolü inanılmaz zorlaşmış, aranızda çalım atmayı seven arkadaşlar varsa kendilerine efsanevi Winning Eleven 4 ‘te Roberto Carlos’u forvete koyup başarılar diliyorum.Ayrıca şut atma da değişik bir hal almış, normalde şut tuşuna bastığında hemen atmasını bekliyorsunuz ama yönettiğiniz adam pek oralı olmuyor, bir kaç saniye sonra çıkarıyor şutunu ve o sürede zaten defans çoktan yerini tutmuş ve kaleci önlemini almış oluyor.Şimdi diyorsunuz ki ‘ Bu kadar eleştirdin hiç mi beğenmedin? ‘. Madem yiğidi kestik, hakkını da yemeyelim.Bu seride devreye ” değişen oyuncu morali” gibi ilk defa karşılaştığımız bir olay girmiş. ‘ Neymiş ki o ? Oyuncunun maç içinde morali mi değişecek? ‘ diyorsanız evet tam anlamıyla böyle oluyor. Oyuncunuz gol atarsa & asist yaparsa morali yükseliyor penaltı kaçırırsa oyundan düşüyor. Hatta iç sahada oynayan oyuncuların morali yüksek olurken deplasman fobisi de oyuna yansıyan yeni bir özellik olarak karşımıza çıkıyor. Bu özellik NBA 2K serisinden çok iyi şekilde Pes’e uyarlanmış. Yapanların eline sağlık diyorum.
Winning Eleven ile nostalji yapıyoruz

Winning Eleven ile nostalji yapıyoruz

İtiraf ediyorum oyuna başlamadan önce içimden ” Şimdi neler yapmışlardır adamlar? ” diye düşünüp burada sizlere yepyeni özellikleri yazmak için sabırsızlanıyordum ama maalesef ki Pes 14 en azından benim için beklentinin çok çok altında kalmışa benziyor. Peki biz şuan ne mi yapıyoruz, açtık Winning Eleven 4 ‘ü, Roberto Carlos’lu Brezilya’yı kim alacak diye yazı-tura atışıyla meşgulüz. Pes 15 ‘te tekrar görüşmek üzere.
 Kaynak :  www.shiftdelete.net

Leave a Reply

Yazıcı Tamiri Sigma Defence Ankara Kız Yurdu